שירותי מרפאת

רופא חיות לוגו
ד"ר שגיב בודק חתול

בדיקת רופא וטרינר

בדיקה גופנית ומקיפה של החיה על ידי רופא מיומן הנה הבדיקה הראשונית והחשובה ביותר שיש לבצע כאשר חיה מגיעה לוטרינר.

כל חיה המגיעה לחיסון שיגרתי תעבור בדיקה כללית.

במרפאה קיימת מערכת ממחושבת של נתונים, כדי להקל על הבעלים לזכור להגיע בזמן לטיפולים וחיסונים. לפי בחירתכם ניתן לקבל תזכורות לנייד, ואו בדואר אלקטרוני.

בדיקת רופא

טיפול מונע וחיסונים

ככלל, חשוב לחסן בעלי חיים כנגד המחלות השכיחות אשר עלולות לפגוע בהם לאורך חייהם. החשיבות הרבה ביותר הנה לחסן החל מגיל גורות (השנה הראשונה לחיים), משום שבגיל זה מערכת החיסון עדיין לא מפותחת דיה כדי להתמודד עם המחלות הפוטנציאליות.

בכלבים ניתנים החיסונים הבאים:

חיסון כלבת - כלבת הנה מחלה נגיפית קטלנית, הפוגעת במערכת העצבים המרכזית ומובילה ברוב המקרים למוות. כלבת הנה מסוכנת לכל היונקים בעלי דם חם ובכללם בני אדם. חיסון כלבת שנתי הנו חובה על פי חוק בישראל.

חיסון משושה -  חיסון זה מקנה הגנה מפני 6 מחלות כלבים נפוצות ומסוכנות, והן מחלת הפרוו (CPV), מחלת הכלבלבת (DISTEMPER), שני זנים של מחלת העכברת (LEPTOSPIROSIS), מחלת הפארא-אינפלואנזה (PARAINFLUENZA) ודלקת כבד נגיפית. חלקן אף מסוכנות לאדם. בגורים ניתן סדרה של כשלושה חיסוני משושה בשנה הראשונה. כלב בוגר יקבל חיסון משושה פעם בשנה.

טיפול נגד תולעים - ניתן פעם בשנה ואו לפי הצורך.

טיפול נגד תולעת הפארק- תולעת הפארק, או בשמה המלא ,Spirocerca lupi היא תולעת טפילית הפוגעת בכלבים בלבד. הדבקה בה היא לרוב קטלנית ולכן מקובל לתת טיפול מונע בזריקה או בנוזל כל 3 חודשים בצפון הארץ.

בחתולים ניתנים החיסונים הבאים:

חיסון מרובע- מכיל חיסונים כנגד המחלות הנפוצות: קליצי וירוס(FCV), חתלתלת (Feline Panleukopenia), כלמידה( Chlamydia), ורינוטרכיאיטיס(הרפס).כולן מדבקות וחלקן קטלניות. גור חתולים יקבל סידרה של כשלושה חיסוני מרובע. חתול בוגר יקבל חיסון מרובע פעם בשנה.

טיפול נגד תולעים - ניתן פעם בשנה ואו לפי הצורך.

חיסון כלבת- מוצע לחתולים שחיים מחוץ לבית.

ניתן לקבל את כל החיסונים בתכנית השנתית של מרפאת רופא חיות

Pets
טיפול מונע וחיסונים
ד"ר הדס וטרינרית בודקת חתול

עיקורים, סירוסים וכירורגית רקמות רכות
(הסרת אבנים, הסרת מסות ועוד)

עיקור הוא הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בכלבות ובחתולות, ונעשה בהרדמה מלאה. בניתוח מוציאים את השחלות ולעתים גם את הרחם כדי למנוע הריון והמלטה, אך לא רק. הוצאת השחלות והרחם אף מסייעת בהארכת חייהן של הכלבות והחתולות משום שמונעת גידולי עטין ודלקות רחם. אנו משתמשים בתפרים תת עוריים נמסים ועל כן אין צורך בהוצאת התפרים.

סירוס הנו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בכלבים ובחתולים, ונעשה בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח מבוצע חתך קטן על שק האשכים או בסמוך לו ודרכו נקשרים ומוצאים האשכים. הניתוח הנו קצר וקל ובעל החיים מתאושש במהרה. מטרתה העיקרית של הסירוס הנה מניעת הרבעה אך לצד מטרה זו מספר יתרונות נוספים כגון מניעת התנהגות טריטוריאלית ומריבות עם חתולים וכלבים אחרים, ותחלואה במחלות של מערכת המין כגון הגדלת פרוסטטה וסרטן האשכים.

עיקורים וסירוסים

שירותי מעבדה

המרפאה מעניקה שירותי מעבדה מתקדמים ורוב התשובות ניתנות בתוך דקות ספורות, באמצעות ציוד מוביל:

ספירת דם- בדיקת הדם השכיחה ביותר, אשר חשוב לבצע מדי פעם בפעם גם בבעל חיים בריא כדי להכיר את הנתונים הספציפים של החיה וכן לפני כל ניתוח, זאת כדי לקבל נתונים על מצב כדוריות הדם האדומות, הלבנות וטסיות הדם. מספירת הדם ניתן לקבל מידע לגבי התייבשות, בעיית אנמיה או אובדן דם, תהליכים דלקתיים, ובחלק מן המקרים אף על תהליך סרטני.

ביוכימיה- בדיקת דם אשר מעריכה תפקודי איברי גוף שונים בהם תפקודי כליה, כבד ולבלב ומומסים בדם. חשוב ומומלץ לבצע את הבדיקה לפני כל הרדמה על מנת ולוודא שהגוף בריא דיו כדי להתמודד עם ההרדמה. כמו כן, יכולה הבדיקה להעיד על מצב של מחלה.

בדיקות שתן- בדיקת הנמנית עם הבדיקות הבסיסיות אשר ביכולתן לתרום רבות להבנת מצבו של בעל החיים- בייחוד בשילוב עם בדיקות דם.

קיטים- אצל רופא חיות מלאי ערכות לגילוי מחלות כגון איידס חתולים, פרוו, חתלתלת, לישמניה ועוד. השימוש בקיט חוסך זמן יקר באבחון ומסייע בהתאמת הטיפול באופן מיטבי.

בדיקות נוספות נשלחות למעבדות בארץ ובחו"ל, עם תשובות בתוך 14 ימי עסקים לרוב.

בדיקה במיקרוסקופ
שירותי מעבדה

טיפול שיניים

ניקוי שיניים של חיות מחמד נעשה בהרדמה בטוחה באמצעות מכונת הרדמה. חשוב להקפיד ולשמור על ניקיון הפה, אולם התכיפות של ניקוי השיניים היא אינדיבידואלית ומשתנה עד מאוד בין בעלי החיים. לכן, יש לבדוק מהו הזמן הנכון לניקוי עבור החיה שלכם. כמו כן, במרפאה מתבצעות עקירות ניבי חלב שלא נפלו, עקירות כירורגיות ועוד.

ניקויי שיניים
Yawning Cat

הדמייה - רנטגן ואולטראסאונד

במרפאה מכשיר רנטגן דיגיטלי מתקדם המספק תמונות באיכות גבוהה וכן קיימת מערכת פיתוח ממוחשבת לצילומי ההדמיה (CR).

בנוסף מבוצעת הדמיית על קול (אולטראסאונד).

צילום רנטגן במרפאה
רנטגן

רפואת מומחים

רופאים מומחים במגוון תחומים שמגיעים למרפאה בתיאום; קרדיולוגיה, אורטופדיה, עיניים, פה ולסת, אבחון באנדוסקופיה ועוד.

אשפוז

במרפאה מספר כלובי אשפוז בהם יכולים בעלי החיים להתאוששש מניתוח, לנוח ולקבל יחס חם ודואג, החשוב ביותר להחלמה קלה ומהירה.

חתול מאושפז במרפאה
אשפוז
Toy Plane

הטסת חיות מחמד

הטסת חיית מחמד לחו"ל כרוכה בהכנות רבות, אותן יש להתחיל כשלושה חודשים בטרם הטיסה המיועדת. צוות המרפאה ישמח לסייע בהכנות- בהתאם ליעד הספציפי.

הטסת חיות מחמד

המתת חסד

זה תמיד מאוד מצער, אך לפעמים אין ברירה וצריך להיפרד מחברים יקרים ואהובים. במקרים כאלה הצוות הרפואי כאן עבורכם על מנת לסייע ולקבל את ההחלטות הכואבות בהתאם לרקע הרפואי והפרוגנוזה.

Memorial Red Rose
המתת חסד